Den här webbplatsen använder cookies för att förbättra din upplevelse, för statistik och för att visa skräddarsydda annonser. Genom din användning av webbplatsen godkänner du att vi använder dessa cookies. Läs mer i vår cookiepolicy »

Trädgårdsmakeover Trädgårdsmässan

Mats Hedenby, vd Trädgårdsmakeover

Trädgårdsmakeover i Sverige AB är ett företag som designar trädgårdar och ger trädgårdar ett lyft inför en försäljning.
– Många gånger är trädgården eftersatt inför en försäljning. Om man förändrar den till något bättre kan det ha stor betydelse för försäljningen, säger Mats Hedenby, vd Trädgårdsmakeover.

Trädgårdsmakeover var med på Hem, Villa & Bostadsrätt första gången år 2018. Till nästa år har företaget bokat en större monter.

Vad var bäst med att vara på mässan?
– på Hem, Villa & Bostadsrätt mötte vi rätt kunder, de som ingår i vår kundkrets. Vi träffade folk som har villor och som var intresserade av det vi gör.  Vi brukar prata om ”det glömda rummet” och att detta har ett högt värde. Man köper med ögonen och det visuella värdet av trädgården är större än många inser. Vi samarbetar med fastighetsmäklare i samband med försäljningar, säger Mats Hedenby.

Varför är det viktigt att vara med på Hem, Villa & Bostadsrätt?
– Här träffade vi även den målgrupp som ville designa sin trädgård för sig själva, inte bara inför en försäljning. Vi är otroligt nöjda med mässan och fick många kontakter och nya leads.

Vad ser du själv fram emot på när Hem, Villa & Bostadsrätt?
– Nästa gång kommer vi att ha en större monter, där vi visar design som exempelvis murar och stenpartier.  Vi bygger upp och visar exempel på hur designen kan se ut.  Vi passar på att visa det vi har som passar för en bredare målgrupp, till exempel byggherrar. Vi kommer också att vara aktiva precis som i år, med tävlingar och mycket aktivitet i montern, säger Mats Hedenby.

Intervjun gjordes i november 2018, strax efter mässan som pågick 11-14 oktober 2018.

Bilder från tradgardsmakeover.se